Forum Laska
K-Koźle
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Laska Strona Główna -> Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laska
Administrator



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle

PostWysłany: Wto 19:12, 15 Sie 2006    Temat postu: Mechanika

Moze zacznijmy od czegos prostego.... opiszcie tu jakis rozdzaj silnika (wankla, rzedowy, uklad V... itd.) i sposob w jaki dziala Smile Smile Smile Smile Smile Smile

Ja opisze dzialanie Silnikow Wankla.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak to wyglada.... a tak dziala:

W tym silniku tłok w kształcie trójkąta mimośrodowo umieszczony w korpusie, obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu tłoka, silnik wykonuje cały cykl pracy - ssanie, sprężanie, rozprężanie i wydech. W momencie gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon samoczynny lub wymuszony iskrą tworzoną przez świecę zapłonową. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający, a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający. Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o zazębieniu wewnętrznym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.

Opisalbym to wlasnymi slowami ale Dziewczyna mnie goni zebym ja odprowadzil wiec... innym razem cos wam poopowiadam Razz Razz Razz Razz Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buli
Papla



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle

PostWysłany: Wto 19:14, 15 Sie 2006    Temat postu:

Laska jak dla mnie to możesz więcej takich żeczy pisać przynajmniej sie czekoś nauczei dowiem.Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Laska
Administrator



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle

PostWysłany: Wto 22:02, 15 Sie 2006    Temat postu:

no spoko...

Silnik Rzędowy:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wyglada tak a jak dziala to chyba kazdy wie wiec tylko troche o nim poopowiadam Wink no wiec....

Silnik rzędowy jest silnikiem wielocylindrowym, jak sama nazwa wskazuje cylindry sa w nim ułożone w jednym rzędzie. Silniki te stosuje sie głównie do napędu samochodów i motorów. Silniki rzędowe oznacza się w Polsce Rx (literą x oznacza się liczbę cylindrów) Powszechnie spotyka się:

R2 - taki układ miał silnik w Fiacie 126p
R3 - układ znany m.in. z silnika stosowanego w Matizie
R4 - najpopularniejszy typ silnika rzędowego
R5 - silniki pięciocylindrowe rzędowe stosuje np. Volvo
R6 - silniki sześciocylindrowe rzędowe stosuje np. BMW

Przy silnikach z większą ilością cylindrów rzadko stosuje się układ rzędowy z uwagi na dużą długość silnika.

(jest to definicja z wikipedii napisana moimi słowami Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
.Notorious.
Burzyryj



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: West Side!!!

PostWysłany: Wto 22:41, 15 Sie 2006    Temat postu:

Mowisz teraz o silnikach benzynowych, ale niektorzy nawet nie wiedza jakie są typy silnikow (chodzi mi o uwzględnienie spalanej mieszanki)

Przy wybieraniu auta (nie dotyczy to wszytskich) zwykle patrzy sie na rodzaj silnika, mozna wyroznic dwie podstawowe jednostki:

1) Silniki benzynowe

Jest to silnik o spalaniu wewnętrznym, to znaczy takim wewnątrz którego spalane jest paliwo dostarczające energii cieplnej.
Energia cieplna jest w silniku zamieniana na mechaniczną.
W silniku benzynowym (czyli silniku spalinowym o zapłonie iskrowym) pary benzyny mieszane są z powietrzem i następnie zapalane za pomocą iskry elektrycznej. Mieszanka paliwowo-powietrzna spala się tak szybko, że eksploduje, a powstałe gazy rozprężają się gwałtownie. W przeważającej większości konstrukcji gazy spalinowe popychają tłok w cylindrze. Posuwisto-zwrotny ruch tłoka zamieniany jest następnie na ruch obrotowy poprzez mechanizm korbowy. Duże silniki składają się zwykle z wielu zsynchronizowanych cylindrów. W silnikach rotacyjnych (Wankla) nie ma cylindrów a gazy spalinowe bezpośrednio obracają wirnik

---------------------------------------------------------------------------------

2)silniki wysokoprężne, zwane popularnie dieslami (od nazwiska konstruktora Rudolfa Diesla)

Starsze silniki tego typu palą praktycznie wszystko co jest gęstrze od benzyny (od oleju opałowego po olej roslinny wzbogacony odpowiednimi komponentami...)

Jest to odmiana silnika cieplnego o spalaniu wewnętrznym, tzn. ze paliwo jest spalane wewnątrz silnika, ktory zamienia energie cieplną na mechaniczną.
Podobnie jak w typowym benzynowym silniku spalinowym, eksplozja mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje ruch posuwisto-zwrotny tłoków, zamieniany na ruch obrotowy za pomocą korbowodów i wału korbowego. Aby ruch wału odbywał się ze stałą prędkością obrotową, pomiędzy poszczególnymi fazami ruchu tłoków, montuje się na nim koło zamachowe.

Teraz co to jest ta zasrana pojemność (!!??)
Otóz, jest to pojemnosc w ccm (centymetrach szesciennych) komory silnika.
teoretycznie im wieksza tym auto ma wieksza moc, przyspieszenie i predkosc maksymalną, ale wiaze sie to ze zwiekszonym spalaniem.
Często jest tez tak ze silniki mniejsze, mają niższą kulture pracy niż silniki o wiekszej pojemnosci.

W moim przypadku, jest to Silnik 2.0, 121KM, w samochodzie peugeot 405, wersja SRI (full opcja, bez skory)
I na kulture silnika i spalanie nie narzekam, chociaz jest przerobiony na gaz;]]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez .Notorious. dnia Śro 8:43, 16 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Laska
Administrator



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle

PostWysłany: Wto 23:03, 15 Sie 2006    Temat postu:

.Notorious. napisał:
Mowisz teraz o silnikach benzynowych, ale niektorzy nawet nie wiedza jakie są typy silnikow (chodzi mi o uwzględnienie spalanej mieszanki)


No to dodam jescze ze ogolnie sa to Silniki Cieplne a te dzielimy na:
Silniki o spalaniu zewnetrznym (tlokowe silniki parowe i turbiny parowe) oraz Silniki o spalaniu wewnetrznym (spalinowe- tlokowe, turbinowe, odrzutowe)


.Notorious. napisał:
Teraz co to jest ta zasrana pojemność (!!??)
Otóz, jest to pojemnosc w ccm (centymetrach kwadratowych) komory silnika.


a nie w centymetrach sześciennych? Wink Cool

Czepiasz sie tryniu;pp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marek 102
Gość






PostWysłany: Nie 12:48, 09 Wrz 2007    Temat postu:

moja skoda felicja 1.9 diesel 2000 r. dostaje momentami kopa , a przewarznie ,gdy wychodzę z zakrętu na prostą . niewiem czy to woda w paliwie czy coś pompą wtryskową /pompa LUKAS/
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Laska Strona Główna -> Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin