Laska
K-Koźle
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Laska Strona Główna
->
Motoryzacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Ogólne
----------------
Hobby
Off Topic
K-Kożle
Humor
Fotki
Ankiety
Gry
Motoryzacja
Kontrowersyjne tematy
Komputery
Podziemny Krąg
Muzyka
Forum
----------------
Problemy
Newsy
Śmietnik
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marek 102
Wysłany: Nie 12:48, 09 Wrz 2007
Temat postu:
moja skoda felicja 1.9 diesel 2000 r. dostaje momentami kopa , a przewarznie ,gdy wychodzę z zakrętu na prostą . niewiem czy to woda w paliwie czy coś pompą wtryskową /pompa LUKAS/
Laska
Wysłany: Wto 23:03, 15 Sie 2006
Temat postu:
.Notorious. napisał:
Mowisz teraz o silnikach benzynowych, ale niektorzy nawet nie wiedza jakie są typy silnikow (chodzi mi o uwzględnienie spalanej mieszanki)
No to dodam jescze ze ogolnie sa to Silniki Cieplne a te dzielimy na:
Silniki o spalaniu zewnetrznym (tlokowe silniki parowe i turbiny parowe) oraz Silniki o spalaniu wewnetrznym (spalinowe- tlokowe, turbinowe, odrzutowe)
.Notorious. napisał:
Teraz co to jest ta zasrana pojemność (!!??)
Otóz, jest to pojemnosc w ccm (centymetrach kwadratowych) komory silnika.
a nie w centymetrach sześciennych?
Czepiasz sie tryniu;pp
.Notorious.
Wysłany: Wto 22:41, 15 Sie 2006
Temat postu:
Mowisz teraz o silnikach benzynowych, ale niektorzy nawet nie wiedza jakie są typy silnikow (chodzi mi o uwzględnienie spalanej mieszanki)
Przy wybieraniu auta (nie dotyczy to wszytskich) zwykle patrzy sie na rodzaj silnika, mozna wyroznic dwie podstawowe jednostki:
1) Silniki benzynowe
Jest to silnik o spalaniu wewnętrznym, to znaczy takim wewnątrz którego spalane jest paliwo dostarczające energii cieplnej.
Energia cieplna jest w silniku zamieniana na mechaniczną.
W silniku benzynowym (czyli silniku spalinowym o zapłonie iskrowym) pary benzyny mieszane są z powietrzem i następnie zapalane za pomocą iskry elektrycznej. Mieszanka paliwowo-powietrzna spala się tak szybko, że eksploduje, a powstałe gazy rozprężają się gwałtownie. W przeważającej większości konstrukcji gazy spalinowe popychają tłok w cylindrze. Posuwisto-zwrotny ruch tłoka zamieniany jest następnie na ruch obrotowy poprzez mechanizm korbowy. Duże silniki składają się zwykle z wielu zsynchronizowanych cylindrów. W silnikach rotacyjnych (Wankla) nie ma cylindrów a gazy spalinowe bezpośrednio obracają wirnik
---------------------------------------------------------------------------------
2)silniki wysokoprężne, zwane popularnie dieslami (od nazwiska konstruktora Rudolfa Diesla)
Starsze silniki tego typu palą praktycznie wszystko co jest gęstrze od benzyny (od oleju opałowego po olej roslinny wzbogacony odpowiednimi komponentami...)
Jest to odmiana silnika cieplnego o spalaniu wewnętrznym, tzn. ze paliwo jest spalane wewnątrz silnika, ktory zamienia energie cieplną na mechaniczną.
Podobnie jak w typowym benzynowym silniku spalinowym, eksplozja mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje ruch posuwisto-zwrotny tłoków, zamieniany na ruch obrotowy za pomocą korbowodów i wału korbowego. Aby ruch wału odbywał się ze stałą prędkością obrotową, pomiędzy poszczególnymi fazami ruchu tłoków, montuje się na nim koło zamachowe.
Teraz co to jest ta zasrana pojemność (!!??)
Otóz, jest to pojemnosc w ccm (centymetrach szesciennych) komory silnika.
teoretycznie im wieksza tym auto ma wieksza moc, przyspieszenie i predkosc maksymalną, ale wiaze sie to ze zwiekszonym spalaniem.
Często jest tez tak ze silniki mniejsze, mają niższą kulture pracy niż silniki o wiekszej pojemnosci.
W moim przypadku, jest to Silnik 2.0, 121KM, w samochodzie peugeot 405, wersja SRI (full opcja, bez skory)
I na kulture silnika i spalanie nie narzekam, chociaz jest przerobiony na gaz;]]
Laska
Wysłany: Wto 22:02, 15 Sie 2006
Temat postu:
no spoko...
Silnik Rzędowy:
Wyglada tak a jak dziala to chyba kazdy wie wiec tylko troche o nim poopowiadam
no wiec....
Silnik rzędowy jest silnikiem wielocylindrowym, jak sama nazwa wskazuje cylindry sa w nim ułożone w jednym rzędzie. Silniki te stosuje sie głównie do napędu samochodów i motorów. Silniki rzędowe oznacza się w Polsce Rx (literą x oznacza się liczbę cylindrów) Powszechnie spotyka się:
R2 - taki układ miał silnik w Fiacie 126p
R3 - układ znany m.in. z silnika stosowanego w Matizie
R4 - najpopularniejszy typ silnika rzędowego
R5 - silniki pięciocylindrowe rzędowe stosuje np. Volvo
R6 - silniki sześciocylindrowe rzędowe stosuje np. BMW
Przy silnikach z większą ilością cylindrów rzadko stosuje się układ rzędowy z uwagi na dużą długość silnika.
(jest to definicja z wikipedii napisana moimi słowami
)
Buli
Wysłany: Wto 19:14, 15 Sie 2006
Temat postu:
Laska jak dla mnie to możesz więcej takich żeczy pisać przynajmniej sie czekoś nauczei dowiem.
Laska
Wysłany: Wto 19:12, 15 Sie 2006
Temat postu: Mechanika
Moze zacznijmy od czegos prostego.... opiszcie tu jakis rozdzaj silnika (wankla, rzedowy, uklad V... itd.) i sposob w jaki dziala
Ja opisze dzialanie Silnikow Wankla.
Tak to wyglada.... a tak dziala:
W tym silniku tłok w kształcie trójkąta mimośrodowo umieszczony w korpusie, obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu tłoka, silnik wykonuje cały cykl pracy - ssanie, sprężanie, rozprężanie i wydech. W momencie gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon samoczynny lub wymuszony iskrą tworzoną przez świecę zapłonową. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający, a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający. Przeniesienie ruchu tłoka na wał odbywa się przez przekładnię zębatą o zazębieniu wewnętrznym. Przy czym koło zębate większe jest częścią tłoka, a mniejsze częścią wału napędowego.
Opisalbym to wlasnymi slowami ale Dziewczyna mnie goni zebym ja odprowadzil wiec... innym razem cos wam poopowiadam
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin